Integrated training platform for companies

Authors

  • Thiago de Souza Francisco Universidade de Uberaba - Uniube, Brasil
  • Alice Cristina Costa Alves Universidade de Uberaba - Uniube, Brasil
  • Felipe Chaves Alves Pereira Universidade de Uberaba - Uniube, Brasil
  • Victor Hugo Resende Costa Universidade de Uberaba - Uniube, Brasil
  • Mateus de Sousa Valente Universidade de Uberaba - Uniube, Brasil

DOI:

https://doi.org/10.31496/retii.v2i1.1752

Keywords:

training platform, corporate training, continuous training, Agile methodology, chatbot

Abstract

This work aims to present the development of an integrated training platform for companies, which is an initiative that aims to modernize and optimize employee training processes, adapting to the needs and challenges of the corporate world. The motivation for such a project derives from the growing importance of continuous and efficient training, which promotes not only the professional development of employees, but also competitiveness and innovation within organizations.

Author Biographies

Thiago de Souza Francisco, Universidade de Uberaba - Uniube, Brasil

Graduated in Information Systems from Universidade de Uberaba.

Alice Cristina Costa Alves, Universidade de Uberaba - Uniube, Brasil

Graduated in Information Systems from Universidade de Uberaba.

Felipe Chaves Alves Pereira, Universidade de Uberaba - Uniube, Brasil

Graduated in Information Systems from Universidade de Uberaba.

Victor Hugo Resende Costa, Universidade de Uberaba - Uniube, Brasil

Graduated in Information Systems from Universidade de Uberaba.

Mateus de Sousa Valente, Universidade de Uberaba - Uniube, Brasil

Specialist in Java Technology from UTFPR (2018), Ethical Hacking and Cybersecurity from Faculdade Eficaz (2021), Cloud Computing and Mobile Applications from Faculdade Eficaz (2022), WebMobile Technologies and Development from Faculdade Eficaz (2022), Software Architecture from Faculdade Eficaz (2022), and Database Administration. Holds a Bachelor's degree in Information Systems from Uniube (2020) and a Bachelor's degree in Computer Engineering from Uniube (2022). Has experience in the field of Computer Science, with an emphasis on Computing Systems, focusing primarily on web, mobile, and Internet of Things (IoT) technologies. Currently works at Uniube as a Systems Developer and Professor in the Information Systems, Systems Analysis and Development, Data Science, and Computer Engineering programs.

References

BARBOSA, L. Tecnologias aplicadas à capacitação corporativa. Revista de inovação em educação, v. 9, n. 2, p. 88-101, 2021.

CHIAVENATO, I. Introdução à teoria geral da administração. Rio de Janeiro: Elsevier, 2004.

GAGNE, R. M. Princípios do design instrucional para ambientes digitais. São Paulo: EdTech Press, 2021.

LEITE, C. A revolução dos chatbots na educação corporativa. Revista Brasileira de Tecnologia Educacional, v. 5, n. 2, p. 75-90, 2019.

MOURA, P. Avaliação de programas de treinamento: teoria e prática. Gestão e Desenvolvimento Humano, v. 12, n. 1, p. 60-70, 2018.

OLIVEIRA, A.; SANTOS, L. Estratégias de aprendizagem digital nas organizações. Revista de Educação Corporativa, v. 6, n. 1, p. 45-59, 2022.

RAMOS, P.; TEIXEIRA, M. Engajamento e interatividade em plataformas de e-learning. Cadernos de Educação e Tecnologia, v. 5, n. 4, p. 33-48, 2020.

SCHWABER, K.; SUTHERLAND, J. Scrum: the art of doing twice the work in half the time. New York: Crown Business, 2017.

SOUZA, A. Desenvolvimento de aplicações web com PHP e MySQL. Revista de Tecnologia e Inovação, v. 8, n. 3, p. 90-105, 2017.

VASCONCELOS, J. A versatilidade do PHP no desenvolvimento de sistemas. Revista de Engenharia e Tecnologia, v. 11, n.2, p. 110-125, 2020.

Published

2025-07-25

How to Cite

Francisco, T. de S., Alves, A. C. C., Pereira, F. C. A., Costa, V. H. R., & Valente, M. de S. (2025). Integrated training platform for companies. Revista De Engeharia, TI E Inovação, 2(1), 1–8. https://doi.org/10.31496/retii.v2i1.1752

Similar Articles

1 2 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.