THE COOPERATIVE CURRICULUM IN ENGINEERING: CURRICULAR INNOVATION AND PROFESSORS DEVELOPMENT¹
DOI:
https://doi.org/10.31496/rpd.v10i22.186Resumo
This study offers the opportunity of discussing studies that a Brazilian research group, made up of researchers from different universities and students, has been carrying out concerning cooperative courses in Engineering in Brazil. Investigation is concentrated in the observation of its innovative curricular characteristics and the professional development of the professor which is required for carrying out this new curriculum. It is based on bibliographical and case studies, documental analysis, individual and collective research, participation of the group members in seminars and specific events connected to the theme.Downloads
Publicado
2011-09-30
Como Citar
MASETTO, M. T.; LINHARES, M. M. P.; KELLER-FRANCO, E.; GAETA, C.; ZUZOWKY-TAVARES, C.; SCHULZE, T. R. THE COOPERATIVE CURRICULUM IN ENGINEERING: CURRICULAR INNOVATION AND PROFESSORS DEVELOPMENT¹. Revista Profissão Docente, [S. l.], v. 10, n. 22, p. 108–123, 2011. DOI: 10.31496/rpd.v10i22.186. Disponível em: https://revistas.uniube.br/index.php/rpd/article/view/186. Acesso em: 24 nov. 2024.
Edição
Seção
Artigos
Licença
Os textos submetidos e aprovados pelo Conselho Editorial da Revista Profissão Docente serão publicados, e seus autores poderão dispor deles para posteriores publicações, sempre fazendo constar a edição original (título, Revista Profissão Docente, volume, número, ano de publicação e paginação do texto referido). Todos os artigos dessa Revista são de inteira responsabilidade de seus autores, não cabendo qualquer responsabilidade legal sobre seu conteúdo à Revista ou à Universidade de Uberaba.