EDUCAÇÃO AMBIENTAL E SUAS IMPLICAÇÕES NA FORMAÇÃO DO PROFESSOR DE MATEMÁTICA
DOI:
https://doi.org/10.31496/rpd.v1i1.27Abstract
o trabalho aqui apresentado trata-se de mostrar a importância da inserção das questões ambientais na formação do professor de matemática. Para isso é necessário uma nova visão da matemática, mais abrangente e menos fragmentada, defendida pelo movimento da Educação Matemática.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
How to Cite
CALDEIRA, Ademir Donizeti. EDUCAÇÃO AMBIENTAL E SUAS IMPLICAÇÕES NA FORMAÇÃO DO PROFESSOR DE MATEMÁTICA. Revista Profissão Docente, [S. l.], v. 1, n. 1, 2012. DOI: 10.31496/rpd.v1i1.27. Disponível em: https://revistas.uniube.br/index.php/rpd/article/view/27. Acesso em: 7 jun. 2025.
Issue
Section
Articles
License
Submitted texts approved by the Editorial Board of Revista Profissão Docente will be published, and their authors may use them for future publications, provided that the original edition is properly cited (title, Revista Profissão Docente, volume, issue, year of publication, and page numbers of the referenced text). All articles published in this journal are the sole responsibility of their authors. Revista Profissão Docente and Universidade de Uberaba assume no legal responsibility for their content.