Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Revista Profissão Docente
  • Current
  • Archives
  • Login
  • Register
  • Search
  • Editorial Team
  • Submissions
  • Contact
  • Reviewers
    • 2024
    • 2023
    • 2022
    • 2021
    • 2020
    • 2019
    • 2018
    • 2017
  • Policies
    • Privacy Policy
    • Editorial Best Practices Policy
    • Evaluation Policy
  • About
    • Focus and Scope
    • About the Journal
    • Privacidade
    • Indexing Sources
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 5 No. 12 (2005)

Vol. 5 No. 12 (2005)

DOI: https://doi.org/10.31496/rpd.v5i12
Published: 2011-12-02

Articles

  • LAS INVESTIGACIONES SOBRE FORMACIÓN DE PROFESORES EN AMÉRICA LATINA: UN ANÁLISIS DE LOS ESTUDIOS DEL ESTADO DEL ARTE (1985-2003)

    Roberto Valdés Puentes, Juliana P. da Silva Faquim, Zelma Lopes Valderramas Franco
    • PDF (Português (Brasil))
  • A DIMENSÃO SOCIAL DA AUTONOMIA: UMA REFLEXÃO SOBRE OS PROCESSOS DE CONSTITUIÇÃO DA AUTONOMIA DOCENTE.

    Andréa Maturano Longarezi
    • PDF (Português (Brasil))
  • AS POLÍTICAS DE FORMAÇÃO DE PROFESSORES NO CONTEXTO DA REFORMA UNIVERSITÁRIA: DAS POLÍTICAS EDUCATIVAS PARA AS POLÍTICAS DA EDUCAÇÃO

    José Carlos Libâneo
    • PDF (Português (Brasil))
  • CONTRIBUIÇÕES PARA O DEBATE SOBRE AS POLÍTICAS DE FORMAÇÃO DE PROFESSORES NO CONTEXTO DA REFORMA UNIVERSITÁRIA

    Luis Eduardo Alvarado Prada
    • PDF (Português (Brasil))

Point of View

  • AS TICS, A EDUCAÇÃO ESCOLAR E A FORMAÇÃO DE PROFESSORES: ONDE ESTÁVAMOS, ONDE ESTAMOS E PARA AONDE VAMOS – DOIS OLHARES.

    Alaíde Rita Donatoni, Otaviano José Pereira
    • PDF (Português (Brasil))

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Make a Submission

Make a Submission

Template

 Descargar la plantilla

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Language

  • Português (Brasil)
  • English
  • Español (España)

Developed By

Open Journal Systems

Revista Profissão Docente

A publication of the Graduate Program in Education at the Universidade de Uberaba – UNIUBE

e-ISSN: 1519-091

Continuous submission and publication.

Creative Commons License

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.