Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Revista Profissão Docente
Current
Archives
Login
Register
Search
Editorial Team
Submissions
Contact
Reviewers
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
Policies
Privacy Policy
Editorial Best Practices Policy
Evaluation Policy
About
Focus and Scope
About the Journal
Privacidade
Indexing Sources
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 7 No. 15 (2007)
Vol. 7 No. 15 (2007)
DOI:
https://doi.org/10.31496/rpd.v7i15
Published:
2011-11-11
Articles
PEDAGOGIA: OS MARCOS HISTÓRICOS, A IDENTIDADE PROFISSIONAL E AS NOVAS DIRETRIZES CURRICULARES NACIONAIS
Sônia Gonçalves, Alaíde Rita Donatoni
PDF (Português (Brasil))
A UNIDADE TEORIA E PRÁTICA NO CONTEXTO DA FORMAÇÃO DE PROFESSORES.
Andréa Maturano Longarezi, Ana Tereza Teixeira Nunes, Eliana Helena Corrêa Neves Salge, Nilza Consuelo Alves Pinheiro
PDF (Português (Brasil))
A INFLUÊNCIA DOS DISCURSOS POLÍTICO E ECONÔMICO NA EDUCAÇÃO
Maria Aura Marques Aidar
PDF (Português (Brasil))
ESTUDIO SOBRE LAS NECESIDADES DE FORMACIÓN Y ACTUALIZACIÓN DE DOCENTES TÉCNICOS
Christian Esteban Miranda Jaña, Marcelo Arancibia Herrera, Marcelo Arancibia Herrera, Héctor Pérez San Martin, Héctor Pérez San Martin
PDF (Português (Brasil))
Interview
ENTREVISTA - Formação de Professores
Ana Maria Faccioli Camargo
PDF (Português (Brasil))
Review
GESTÃO EDUCACIONAL E TECNOLOGIA
Eduardo Alex Carvalho Ribeiro, Virgínia França Pereira, Livia Rodrigues da Silva, Victor Costa de Souza, Ailton Gonçalves Reis
PDF (Português (Brasil))
Point of View
MISSÃO DA ESCOLA: POR QUE E PARA QUE EXISTE?
Vânia Maria de Oliveira Vieira
PDF (Português (Brasil))
Current Issue
Make a Submission
Make a Submission
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Language
Português (Brasil)
English
Developed By
Open Journal Systems