TODAS AS CRIANÇAS SÃO BEM-VINDAS À ESCOLA
DOI:
https://doi.org/10.31496/rpd.v1i2.32Abstract
A inclusão é uma inovação, cujo sentido tem sido muito distorcido e um movimento muito polemizado pelos mais diferentes segmentos educacionais e sociais. No entanto, inserir alunos com déficits de toda ordem, permanentes ou temporários, mais graves ou menos severos no ensino regular nada mais é do que garantir o direito de todos à educação - e assim diz a constituição !Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
How to Cite
MANTOAN, Maria Teresa Eglér. TODAS AS CRIANÇAS SÃO BEM-VINDAS À ESCOLA. Revista Profissão Docente, [S. l.], v. 1, n. 2, 2012. DOI: 10.31496/rpd.v1i2.32. Disponível em: https://revistas.uniube.br/index.php/rpd/article/view/32. Acesso em: 15 jun. 2025.
Issue
Section
Articles
License
Submitted texts approved by the Editorial Board of Revista Profissão Docente will be published, and their authors may use them for future publications, provided that the original edition is properly cited (title, Revista Profissão Docente, volume, issue, year of publication, and page numbers of the referenced text). All articles published in this journal are the sole responsibility of their authors. Revista Profissão Docente and Universidade de Uberaba assume no legal responsibility for their content.