PROFISSÃO PROFESSOR - SABER PROFISSIONAL DE REFERÊNCIA
DOI:
https://doi.org/10.31496/rpd.v13i28.533Abstract
RESUMO
Este texto centra-se numa reflexão sobre a profissão professor argumentando que existe um saber profissional de referência dos professores, independentemente do grau de ensino que é a pedagogia enquanto saber que enquadra a práxis educativa na especificidade da sua função antropológica e na pluralidade das suas expressões.
Palavras-Chave: Professores. Escolas. Saber profissional
ABSTRACT This text focuses on a reflection about the teaching profession arguing that there is a reference professional knowledge of teachers, regardless the level of education that is pedagogy as knowledge that frames educational "praxis" in anthropological specificity of its function and the plurality of its expressions.
Keywords: Teachers. Schools. Professional knowledge
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Submitted texts approved by the Editorial Board of Revista Profissão Docente will be published, and their authors may use them for future publications, provided that the original edition is properly cited (title, Revista Profissão Docente, volume, issue, year of publication, and page numbers of the referenced text). All articles published in this journal are the sole responsibility of their authors. Revista Profissão Docente and Universidade de Uberaba assume no legal responsibility for their content.