Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Revista Profissão Docente
  • Current
  • Archives
  • Login
  • Register
  • Search
  • Editorial Team
  • Submissions
  • Contact
  • Reviewers
    • 2024
    • 2023
    • 2022
    • 2021
    • 2020
    • 2019
    • 2018
    • 2017
  • Policies
    • Privacy Policy
    • Editorial Best Practices Policy
    • Evaluation Policy
  • About
    • Focus and Scope
    • About the Journal
    • Privacidade
    • Indexing Sources
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 9 No. 19 (2009)

Vol. 9 No. 19 (2009)

DOI: https://doi.org/10.31496/rpd.v9i19
Published: 2011-10-20

Articles

  • AS ARTES PERDIDAS

    Rena Upitis
    1-18
    • PDF (Português (Brasil))
  • UM GESTO POÉTICO: INTERAÇÕES TEORIA E PRÁTICA NA FORMAÇÃO DO PROFESSOR

    Sueli Teresinha de Abreu Bernardes
    19-40
    • PDF (Português (Brasil))
  • POLÍTICAS DE SAÚDE E PARTICIPAÇÃO SOCIAL

    Ana Maria Giusti Barbosa
    41-69
    • PDF (Português (Brasil))
  • A EVASÃO ESCOLAR NO ENSINO MÉDIO: UM ESTUDO DE CASO

    Santos Dias Batista, Alexsandra Matos Souza, Júlia Maria da Silva Oliveira
    70-94
  • DO FORDISMO À ACUMULAÇÃO FLEXÍVEL: AS MUDANÇAS NO ENSINO SUPERIOR

    Reinaldo Dias
    95-113
    • PDF (Português (Brasil))
  • RESSIGNIFICAÇÃO DA FORMAÇÃO DO PROFESSOR DE ENSINO TÉCNICO-PROFISSIONAL: POR UMA PRÁTICA REFLEXIVA NA RECONSTRUÇÃO DE SUA IDENTIDADE

    Guacira Ribeiro de Abreu
    114-132
    • PDF (Português (Brasil))
  • UM CONTEXTO EM MUDANÇA E O PROFISSIONAL DOCENTE: FORMAÇÃO, COMPETÊNCIAS E SABERES NECESSÁRIOS

    Jorge Luiz Knupp Rodrigues
    133-158
    • PDF (Português (Brasil))

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Make a Submission

Make a Submission

Template

 Descargar la plantilla

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Language

  • Português (Brasil)
  • English
  • Español (España)

Developed By

Open Journal Systems

Revista Profissão Docente

A publication of the Graduate Program in Education at the Universidade de Uberaba – UNIUBE

e-ISSN: 1519-091

Continuous submission and publication.

Creative Commons License

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.