Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to about the journal
Skip to the current issue
Skip to site footer
Open Menu
Revista Profissão Docente
Revista Profissão Docente
Current
Login
Archives
Register
Announcements
Search
Editorial Team
Submissions
Contact
Pareceristas
Politicas
Política de privacidade
Política de boas práticas editoriais
Política de avaliação
About
Foco e escopo
About the Journal
Privacidade
Fontes de indexação
Search
Search
Register
Login
Search
Search
About the Journal
ISSN: 1519-0919
Qualis A4.
Current Issue
Vol. 24 No. 49 (2024): Publicação Contínua
Published:
2024-04-19
Artigos
A importância da educomunicação no contexto da BNCC
Joseane Maria Vieira da Silva, Taís Steffenello Ghisleni, Janaina Pereira Pretto Carlesso
1-20
PDF (Português (Brasil))
Inclusion of people with disabilities in dance groups on the international stage
Ana Carla Pereira Martins Conselho, Artur Gomes Dias Lima, Carlos Alberto Batista dos Santos
1-19
PDF (Português (Brasil))
A precarização do trabalho docente: trajetórias de lutas e resistências do magistério carioca
Vinicius Kapicius Plessim
1-29
PDF (Português (Brasil))
Beliefs in initial English Teacher Education: an interpretative study
Sr., Fábio Henrique Rosa Senefonte
1-34
PDF (Inglês) (Português (Brasil))
PDF (Português) (Português (Brasil))
The implications of temporary contracts for teaching in higher education
Adelino Francklin, Maria Cristina da Silveira Galan Fernandes
1-16
PDF (Português (Brasil))
Physical education and paralympic sports: experience of adapting to high school classes
Mayla dos Santos de Oliveira, Larissa Beraldo Kawashima
1-23
PDF (Português (Brasil))
THE FORMATION OF SENSE AS A PRODUCT OF SEMIOTIC ACTIVITY
Selma Aparecida Ferreira da Costa
1-18
PDF (Português (Brasil))
Recepción artística en la enseñanza de artes visuales un estudio en los anales del ConFAEB
Hamlet Fernández Díaz
1-16
PDF (Português (Brasil))
Challenges and overcoming in pedagogical practice in school Physical Education
Karine Silva Bozoki, João Carlos Martins Bressan, Evandro Salvador Alves de Oliveira
1-22
PDF (Português (Brasil))
Produção textual escrita em monitoria acadêmica
Adriana Beloti, Lorena Yasmim Rogaléski
1-26
PDF (Português (Brasil))
Lúdico e inclusão: narrativas e experiências de professores diante de um contexto pandêmico em Nova Iguaçu-RJ
Jonathan Aguiar
1-18
PDF (Português (Brasil))
A formação continuada de professores da rede pública de Curitiba durante a pandemia de Covid-19
Alboni Marisa Dudeque Pianovski Vieira, Eduarda Venturini Câmara
1-21
PDF (Português (Brasil))
THE ORIGIN AND ENDURANCE OF “ALIGNMENT WITH PRACTICE” DISCOURSE IN CONTINUING EDUCATION
Victor Augusto Both Eyng, Camila
1-17
PDF (Português (Brasil))
Resumo de Teses e Dissertações
Base Nacional Comum Curricular e (novos) currículos: análise discursivo-crítica acerca dos discursos instaurados sobre e na BNCC
Henrique Campos Freitas
1-3
PDF (Português (Brasil))
View All Issues
Current Issue
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Language
Português (Brasil)
English
Make a Submission
Make a Submission
Browse