PROFILE OF THE ENTERING STUDENTS OF THE BIOLOGICAL SCIENCE COURSE ENTRY IN THE PANDEMIA

Authors

  • Wanessa Cristiane Gonçalves Fialho Universidade Estadual de Goiás – UEG
  • Milena Silva Medeiros Universidade Estadual de Goiás – UEG

DOI:

https://doi.org/10.31496/rpd.v99i99.1515

Keywords:

Ingresso no Ensino Superior, Formação Inicial, Licenciatura em Ciências Biológicas, Políticas Públicas Educacionais

Abstract

This study had as objective check the profile of the entering students of the Biological Science course at the State University of Goiás, southwest campus, headquarters in Quirinópolis- GO. The adopted methodology was the quali-quantitative search based in bibliographic review, in addition to personal data of the academics of this course obtained from the university secretariat, in the years 2020, 2021 and 2022. It was concluded that the entering profile in the degree in Science Biological course is composed by students that finished high school, most part, in public schools, female sex, young, age between twenty and forty years old, and study and work at the same time.

Author Biographies

Wanessa Cristiane Gonçalves Fialho, Universidade Estadual de Goiás – UEG

Possui doutorado e pós-doutorado em Educação, é professora permanente do Programa de Pós-graduação em Ensino de Ciências (PPEC), na Universidade Estadual de Goiás (UEG).

Milena Silva Medeiros, Universidade Estadual de Goiás – UEG

Possui graduação em Ciências Biológicas pela Universidade Estadual de Goiás- UEG, Campus Sudoeste, Sede em Quirinópolis.

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Published

2023-12-19

How to Cite

Fialho, W. C. G., & Silva Medeiros, M. (2023). PROFILE OF THE ENTERING STUDENTS OF THE BIOLOGICAL SCIENCE COURSE ENTRY IN THE PANDEMIA. Revista Profissão Docente, 23(48), 01–19. https://doi.org/10.31496/rpd.v99i99.1515