Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Revista Profissão Docente
Current
Archives
Login
Register
Search
Editorial Team
Submissions
Contact
Reviewers
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
Policies
Privacy Policy
Editorial Best Practices Policy
Evaluation Policy
About
Focus and Scope
About the Journal
Privacidade
Indexing Sources
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 23 No. 48 (2023): Publicação Contínua
Vol. 23 No. 48 (2023): Publicação Contínua
DOI:
https://doi.org/10.31496/rpd.v23i48
Published:
2023-05-12
Dossier - Knowledge from Experience: Diversity in Focus
Editoral
Editorial
Diovane de César Resende Ribeiro, Cinara Aline de Freitas, Regina Maria Rovigati Simões, Marta Soares da Silva
01-04
PDF (Português (Brasil))
Por uma Epistemologia do saber da experiência com a comunidade descolonizada
Marta Soares da Silva, Stefano Rocha da Cruz, Claudia Maria Costa Dias
01-16
PDF (Português (Brasil))
THE IMPLEMENTATION PROCESS OF THE FULL TIME EDUCATION PROGRAM IN THE MUNICIPAL EDUCATION NETWORK OF UBERABA-MG
Diovane de César Resende Ribeiro, Cláudia da Mota Darós Parente, Regina Maria Rovigati Simões
01-29
PDF (Português (Brasil))
SUBJECT IN SCENES: (AUTO)BIOGRAPHICAL RESEARCH AND CONGADEIRO PEDAGOGY
Rafael Honorato de Lima, Danilo Seithi Kato
01-14
PDF (Português (Brasil))
A Educação Inclusiva e o processo de construção da identidade docente
Cinara Aline de Freitas, Helena de Ornellas Sivieiri-Pereira
01-28
PDF (Português (Brasil))
A/r/tografia: prática metodológica em arte/educação
Mara Rúbia de Almeida Colli, Martha Prata-Linhares
01-11
PDF (Português (Brasil))
FROM FICTION TO REALITY - DOES THE ACTRESS SUFFER ATTACKS IN THE MEDIA FOR BEING A WOMAN, BLACK OR FAT?
Juliana Afonso de Paula Souza, Fernanda Costa Ribas
01-15
PDF (Português (Brasil))
Education and diversity:
Experiences with African and Afro-Brazilian literature in Youth and Adult Education
Dayse Cabral de Moura , Maria Caroline Lima de Souza, Tatiane Cosentino Rodrigues
01-26
PDF (Português (Brasil))
Experiências de mulheres professoras e estudantes negras, nos tempos de Covid-19 - Montes Claros/MG
Wenceslau Gonçalves Neto, Filomena Luciene Cordeiro Reis
01-12
PDF (Português (Brasil))
Para além de saltos e saltitos: uma proposta pedagógica na Educação Física escolar no Ensino Fundamental II
José Carlos dos Santos, Wagner Wey Moreira, Aline de Freitas Brito
01-18
PDF (Português (Brasil))
Articles
Implicações da escolarização para formação docente: das (im)pertinências epistemológico-didáticas às experiências relativos aos saberes geométricos
Fernanda Tüxen Azevedo, Kleber Tüxen Carneiro, Orly Zucatto Mantovani de Assis
01-34
PDF (Português (Brasil))
PROFILE OF THE ENTERING STUDENTS OF THE BIOLOGICAL SCIENCE COURSE ENTRY IN THE PANDEMIA
Wanessa Cristiane Gonçalves Fialho, Milena Silva Medeiros
01-19
PDF (Português (Brasil))
Constitutional Amendment 95/2016, Democratic State of Law and education: different interests, resistances and propositions
Adilson, ARAUJO, Osmar, NOVAIS, Gercina Santana
01-22
PDF (Português (Brasil))
Paulo Freire e desenvolvimento profissional docente: movimento das pesquisas em 20 anos
Lilian Moreira Cruz, Lúcia Gracia Ferreira
01-28
PDF (Português (Brasil))
Evasão escolar no ensino técnico de nível médio em Administração: o que dizem os estudantes?
Nonato Assis de Miranda, Cecilia Leite dos Santos Tozzi, Guilherme Idelbrando Curado
01-21
PDF (Português (Brasil))
A formação em Segunda Licenciatura: celeridade e precarização da formação docente no Brasil
Paula Trajano de Araújo Alves, Solonildo, Sandro
1-12
PDF (Português (Brasil))
Problemas Socioemocionales al retorno a clases presenciales: Caso Colegio Santa Isabel de Hungría, Santiago-Chile
Jaime Caiceo Escudero, Valeria Navarro Aldunate
01-17
PDF (Português (Brasil))
A gênese dos cursos jurídicos das Instituições Federais de Ensino Superior (IFES) no Estado de Minas Gerais
Maria Terezinha Tavares, Bruno Marques Ribeiro
01-20
PDF (Português (Brasil))
From lay people to normalists: the formation of teachers in the parnaíba river delta (1980-1990)
José Marcelo Costa dos Santos, Maria do Amparo Borges Ferro
01-26
PDF (Português (Brasil))
Learning arithmetic in Youth and Adult Education in a public school in Tocantins state
Gustavo Cunha de Araújo, Pedro Pereira Cortes Filho
01-30
PDF (Português (Brasil))
Laboratório Maker: análise das metodologias pedagógicas utilizadas e uma proposta conjunta para educação emancipadora do aluno
Alexandre Moura Giarola, Vassia Carvalho Soares, Wenceslau Gonçalves Neto
1-17
PDF (Português (Brasil))
Impacts of the ongoing BNC Teacher Training Proposal - difficult times for teacher training
Lia, Maria Célia Borges
PDF (Português (Brasil))
The organization of teaching-learning and teaching in early Childhood Education
Nídia de Paula da Silva Braga, Adriana Rodrigues
01-17
PDF (Português (Brasil))
Gender equality on BNCC for Preschool
Bruna Boldo Arruda, Rosania Campos
01-27
PDF (Português (Brasil))
Experience Report
Chemistry learning: experience report concerning difficulties during trainee professor assistant in Theoretical and Experimental Chemistry
Célio dos Santos Almeida, Vera Lúcia Imbiriba Bentes, Klenicy Kazumy de Lima Yamaguchi
01-15
PDF (Português (Brasil))
Review
A oralidade no ensino de línguas estrangeiras
Rodrigo de Andrade Sá Santos, Acir Mário Karwoski
01-07
PDF (Português (Brasil))
Current Issue
Make a Submission
Make a Submission
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Language
Português (Brasil)
English
Developed By
Open Journal Systems